• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp att samla lån …

Kalle0980

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
4 Juni 2023
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Använde du 2 uc när du blev beviljad utökat lån ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 122
Poäng
897
Ja, det gjorde jag.
 

Nikelas

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
28 Juni 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Kan anyfin vara något för dig? Jag fick lägre ränta där plus jag använde mig av en rabattkod så fick första månaden räntefritt
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
hej , jag ringde swedbank att försöka få längre återbetalningstid eller betalningfria månader men det blev inget … dom måste göra UC kreditupplysning på mig då jag gjörde inte det… inte en stor bank vill hjälpa med nånting utan UC upp. så jag vet inte vad ska jag göra … min UC ligger på 17,1 … jag har 4 ff och 2 sista är för 2 månaden sedan…ska jag försöka Nstart kanske dom kan samla mina dyra smålån eller försöka vis Lendo nästa månaden ….kanske höja remember som jag har redan lån där … eller marginalen
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Hej, kan jämkning kanske hjälpa mig för att betala av dom dyra lån snabbarr och sänka UC betyg so jag kan ansöka om samlingslån nästa månad? jag är lite osäker hur detta fungerar….när man jämka får man inte betala skat för mycket så man kan betala extra dom smålån som jag förstår, men ska min arbetsgivare vet att jag jämka och måste jag förklara för honom varför jag jämka. Och vad kan påverka sen om man jämka , finns det nånting som kan bli negativ för mig sen …
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Du borde jämka ja. Sök inget samlingslån förrän du har fått bättre UC.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
ska min arbetsgivare vet att jag jämkar… Vad kan man säga till dom? jag är rädd att det ska komma till mina föräldrar så vet jag inte vad ska jag säga… Om man jämka så nästa år man får ingenting från skateverket ? Jag brukar får runt 30 k
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
942
Mottagna reaktioner
512
Poäng
577
Arbetsgivaren betalar ju ut lönen och när de får besked från Skatteverket (du lämnar ju in det till dem tror jag) hur mycket de ska dra i skatt så kommer de ju veta/förstå att du i alla fall har en underskott. Sen vet de ju inte hela situationen om att du har massor av smålån, hög UC osv.

Hur väl känner arbetsgivaren dina föräldrar? Vad är det som får dig att tro att de ska berätta för dem om att du har sökt skattejämkning?
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag fick jobb med deras hjälp så det kan komma lätt till dom… bara om jag kan säga typ att jag behover lite extra pengar nu , det kan dom ”köpa ” men hur ska jag förklara varfor har jag underskott
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp